May 17, 2012

艾麗西亞凱斯 Alicia Keys - If I Ain't Got You


艾麗西亞凱斯 Alicia Keys - If I Ain't Got You

( 這是Alicia於法國選秀節目中與 Maureen Angot 的合唱 )

If I Ain't Got You (如果沒有你)

Some people live for the fortune 
有些人為了財富而活
Some people live just for the fame
有些人活著只是為了名聲
Some people live for the power yeah
有些人為了權力而活
Some people live just to play the game
有些人活著只是為了遊戲
Some people think that the physical things
有些人認為那些生理上的事情
Define what's within
能定義什麼是內在
And I've been there before
而我曾經也在那樣的境界中
But that life's a bore
但那樣的生活是種無趣
So full of the superficial
充滿著膚淺的事物

Some people want it all
有些人想要得到全部
But I don't want nothing at all
但是我不想要什麼都沒有
If it ain't you baby
假如不是你, 寶貝
If I ain't got you baby
如果我沒有你, 寶貝
Some people want diamond rings
有些人想要鑽石戒指
Some just want everything
有些人就是想得到每樣東西
But everything means nothing
但這一切根本算不上什麼
If I ain't got you
如果我沒有你

Some people search for a fountain
有些人尋找一種泉湧
The promises forever young
能許諾永遠青春
Some people need three dozen roses
有些人需要三打的玫瑰花
And that's the only way to prove you love them
而這是唯一證明你愛他們的方式

Hand me a world on a silver platter
將世界放在托盤中以手傳遞給我
And what good would it be?
而那能夠有多好?
With no one to share, with no one who truly cares for me
如果沒有人能分享, 沒有人真正的關心我

Some people want it all
有些人想要得到全部
But I don't want nothing at all
但是我不想要什麼都沒有
If it ain't you baby
假如不是你, 寶貝
If I ain't got you baby
如果我沒有你, 寶貝

Some people want diamond rings
有些人想要鑽石戒指
Some just want everything
有些人就是想得到每樣東西
But everything means nothing
但這一切根本算不上什麼
If I ain't got you, you, you
如果我沒有你, 你.., 你...

If I ain't got you with me baby
如果我沒有你在我身邊, 寶貝
Nothing in this whole wide world don't mean a thing
了然無所得在這個寬廣的世界中也算不上什麼事情
If I ain't got you with me baby
如果我沒有你在我身邊, 寶貝

參考來源:http://pitapu.pixnet.net/blog/trackback/6fba5a097e/15897715

0 意見:

Post a Comment

STAY WITH US

 
;